Paylaşmak Güzeldir

4 Mart 2009 Çarşamba

KALİTELİ BİR UYKU İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

İyi bir Uyku düzeni, pek çok hastalıkları ve kornik yorgunluğuğa da çare olur. Peki iyi bir uyukunun reçtesi nedir ? Ne yapmak gerekir ? İşte Kaliteli uykunun reçtesi ;

* Kafein uyku kalitesini etkileyen bir unsurdur. Çözüm için, öğleden sonraları veya tümüyle kafeinden uzak durun. İlaçlarınızı da kontrol edin. Birçok ilaçta kafein bulunabilir (ve bazı başka ilaçlar da uykusuzluğa neden olur).Kafeinin vücuttan tam olarak atılması ise üç-yedi saat sürebilir. Çikolata ve kahveli dondurmanın yanı sıra, kolalı içecekler ve birçok başka alkolsüz içecekte de kafein mevcuttur.
* Uykunuzu bölne bacak krampları, potasyunm düzeyinden kaynaklanabilir. İdrar söktürücü olarak değerlendirilen diüretik ilaçlar potasyum kaybına sebep olabilir.3 ay süreyle B kompleks vitaminleri uygulaması, gece bacak kramplarında azalmasını sağlar. Baldır kasları için germe egzersizleri de yararlı olabilir.
* Gece idrara kalkmak uykuyu böldüğünden uyku kalitesini etkiler. Gece başka bir sebeple uyanmamışsanız, veya gebe değilseniz, 40 lı yaşalara kadar gece idrara kalmanız normal değildir. Diüretik ilaç kullanıyorsanız bu ilaçları sabah kullanmız daha uygun olur. Eğer geceleri sık idrara kalkıyor iseniz, şeker hastalığı ve idrar yolu enfeksiyonları açısından bir muayeneden geçmeniz uygun olacaktır.

Tepkiler:

0 yorum: