Paylaşmak Güzeldir

17 Haziran 2009 Çarşamba

EGZERSİZİ NE ZAMAN YAPMALI ?

Egzersizler, form tutmanıza yardımcı olurken, daha sağlıklı ve kaliteli bir hayat sürmenize de yardımcı olur. Günlük yaşantınızda yapacağınız egezesizleri, bir yaşam tarzı olarak kabul etmeniz gerekir. Peki, bu egzersizleri ne zaman yapmalı ? İşte cevabı...

* Eğer düzenli olarak o saate yaşantınızda sadık kalıyorsanız, sağlık açısından da herhangi bir sorununuz yok ise sabahın 06:00 sında da egzersiz yapabilirsiniz. Ama öncesinde 5-10 dakika germe çalışmaları yaparak kaslarımızı hazırlamak şartıyla... Sağlıklı yaşam için egzersizi yaşantınızla bütünleştirin. Egzersiz yapmak için, sabah saatleri tercih edilmelidir. Çünkü, sabah vücut ısıssı 36 derece olur. Egzersiz yapıldığıda, bu ısı 1 derece daha artar ve vücut ısısı, 37 dereceye çıkar. Egzersiz sırasında bir diğer önemli konu da, nem oranıdır. Sabah yapılan egzersiz sırasında, nem daha az olduğundan, egzersiz sırasında, vücutta stres oluşmaz.
Egzersiz yaparken, doğru kıyafetleri giymek de, çok önemli bir konudur. Sıcak havalarda, naylon giysilerden kaçınmalısınız. Yaz mevsiminde merserize, kış mevsiminde ise, pamuklu giysiler tercih edilmelidir.
* Alışkanlıklarınızın çok önemli olduğunu unutmayın. Sabahları erken uyanıp kendilerini çok enerjik hissedenler egzersiz tercihini sabahtan yana kullanabilirler, bir şartla... Kişide bir şeker düşüklüğü (hipoglisemi) yoksa sabah kalkınca metabolizmanın su ihtiyacını karşıladıktan sonra; bu da oda sıcaklığında bir bardak su içimidir.
* Kaliteli ve deliksiz bir uyku uyumak için, egzersizlerden faydalanabilirsiniz. Ama bu yapılan egzersiz saati kesinlikle uyku öncesine yakın olmamalıdır. En uygun saatler, öğleden sonraki saat dilimleridir. Bu saatlerde egzersizle artmış vücut ısısında bir düşüş meydana gelir ve uykuya geçiş daha kolay olur. Egzersiz yapmak, uykusuzluk sorunu yaşayanlar için, hekime danışılmak suretiyle, iyi bir alternatiftir.
Tepkiler:

0 yorum: