Paylaşmak Güzeldir

9 Ağustos 2010 Pazartesi

YORGUNLUK İÇİN


Yorgunluk, artık hastalık haline geldi neredeyse. Sizlerde kendinizi sürekli olarak yorgun hissediyorsanız, mutlaka önlemini almanız gerekir. Çünkü, yorgunluk, vücut ağrıları ve halsizlikten öte, yaşam kalitesini çok fazla düşüren ve insanı verimsiz kılan bir durum. Öncelikl yapılması gereken, uyku hijyeni ve uyku kalitesini artıracak, tedbirler almak. Nasıl mı?
Uyku Hijyeni İçin Genel Öneriler;
* Sabahları kalkış saatlerinizi düzenleyin.
* Ögleden sonra aktivitenizi artırın.
* Akşamları veya yatmadan önce egzersiz yapmayın.
* Gündüzleri bol ışıklı ortamda bulunun.
* Yatmadan önceki 2 saat içinde ılık duş alın.
* Akşamları kafein, nikotin, alkol, fazla yemek ve içecekten sakının.
* Yatak odanızı sadece uyumak için kullanın.
* Yatarken ışığı ve televizyonu kapatın.
* Yetişkinler için günde ortalama 7-8 saat uyku tavsiye edilir.
Ayrıca...
* Düzenli egzersiz, enerji düzeyini artırır ve neden ne olursa olsun yorgunluğu azaltır. Düzenli orta düzeyde aerobik egzersizin (haftanın çoğu günü 30 dakika yürüyüş veya eşdeğeri) hastalık kaynaklı yorgunluğu istirahattan daha etkin olarak azalttığı gösterilmiştir.
* Kahvenin uyarıcı etkisi performansı sadece geçici olarak artırır.
* Kronik yorgunluk sendromunda bilişsel davranış terapisi ve kademeli egzersiz tedavisi olarak iki farklı yaklaşım bulunur. Bilişsel davranış terapisi, iyileşmeyi geciktirecek inanç ve davranışlarını değiştirmeye yönelik olarak seanslar halinde düzenlenir. Düzeyi giderek artırılan egzersiz tedavisi ise yorgunluğu azaltır.
Kaynak ;milliyet.com.tr
Tepkiler:

0 yorum: