Paylaşmak Güzeldir

21 Mayıs 2012 Pazartesi

PATATESİN FAYDALARI

Patatesin Faydaları
Patates,Patatesin Yararları,Patataesin Faydaları,Patatesin Faydaları Nelerdir,Patatesin Faydası, Patatesin Faydaları ve Zararları,Patatesin Zararları,Patatesin Zararı,Patatesin Zararları Nelerdir
Patetes, zen gin besin değeri ile vücudumuz için son derece faydalı bir besindir. Sadece patates tüketmekle pek çok hastalığın önüne geçilebileceği, bilimsel olarak da kanıtlanmış durumda. Hepimizin mutfaklarında sıklıkla kullandığı patatesin faydaları hakkında bilginiz var mı ? Eğer yoksa buyrun birlikte okuyalım.

Patates,Patatesin Yararları,Patataesin Faydaları,Patatesin Faydaları Nelerdir,Patatesin Faydası,
* C vitamini açısından son derece zengindir. Günde 1 adet orta boy patates tükemek, vücudun günlük C vitamini ihtiyacının % 30 unu karşılar,
* Sindirimi kolaylaştırır ve mide gazlarını giderir.
* Potasyumdan zengin, sodyumdan düşük olması nedeniyle kalp damar sağlığını korur ve tansiyon hastalığında faydalıdır.
* Selenyumdan yana zengin bir sebze olan patates, troidin de düzenli çalışmasını sağlar.
* Manganez içeriği yüksektir. Bu nedenle cilt sağlığı için önemlidir ve cildi güzelleştirir.
* İçeriğindeki fosfor nedeniyle cinsel gücü artırır.
* Bol lifli yapısından dolayı barsakları çalıştırıcı ve temizleyici özelliği vardır.
* Kabızlığa karşı etkili ve kolon kanserine karşı koruyucudur.
* B vitaminlerinden zengin olmasından dolayı sinir sistemini düzene sokar, yorgunluğa karşı etkili bir sebzedir.
* Patates etkili bir virüs yok edicidir ve bağışıklık sistemini güçlendirir.
* Magnezyum, kalsiyum, demir ve çinko içeriği de yüksektir.
* Yapılan çalışmalara göre patatesi çiğ olarak tüketmek, pişirerek tüketmekten daha faydalı. Özellikle patates suyunun karaciğer, safra kesesi, mide hastalıklarına karşı koruyucu özelliği bulunmaktadır.
* Vücudu toksik maddelerden arındırarak kanı temizler, hücre yenileyici özelliği vardır.
* Patatesin besin değeri kabuğunun altında olduğu için, kabuklu pişirilen patatesin besin değeri daha yüksektir. (Kabuklu kızartılan patates hariç)
* Cinsel gücü artırıcı özelliği vardır.
Patatesin Zararları,Patatesin Zararı,Patatesin Zararları Nelerdir
Glisemik indeks değeri yüksek bir besindir. Bu sebeple de kan şekerini hızla yükseltir ve Zayıflama diyetlerinde önerilmeyen bir besindir. İçerdiği şeker ve nişastadan dolayı şeker hastalarının çok fazla tüketmesi sakıncalıdır. Özellikle çimlenmiş olan patatesi tüketmek sağlık açısından son derece zararlıdır. Şeker hastalarının veya insulin direnci olan kişilerin dikkatli tüketmesi gerekir.
Patates,Patatesin Yararları,Patataesin Faydaları,Patatesin Faydaları Nelerdir,Patatesin Faydası, Patatesin Faydaları ve Zararları,Patatesin Zararları,Patatesin Zararı,Patatesin Zararları Nelerdir
Tepkiler:

0 yorum: