Paylaşmak Güzeldir

10 Eylül 2014 Çarşamba

Günlük Sıvı İhtiyacı Ne Kadardır ?

Günlük Su Tüketimi ne Kadar Olmalıdır,Günlük su Tüketimi Nasıl Olmalıdır,Günlük Su Tüketimi Kaç Litre
Günlük Su Tüketimi Ne Kadar Olmalı
Günlük Sıvı İhtiyacı Ne Kadardır ?
Günlük Sıvı Alımı,Günlük Sıvı İhtiyacı,Günlük Su İhtiyacı,Günlük Su Tüketimi ne Kadar Olmalıdır,Günlük su Tüketimi Nasıl Olmalıdır,Günlük Su Tüketimi Kaç Litre
Günlük belli bir miktarda sıvı tüketmek sağlığımızın devamı açısından çok önemlidir. Sağlıklı yetişkin bir erkeğin vücut ağırlığının %60'ı, kadının vücut ağırlığının %50 si sudan oluşur.Bu oranlar yeni doğan bebeklerde% 70-75 civarındadır ve yaş ilerledikçe vücuttaki su miktarı azalır.İnsan beyninin %95 i ve akciğerlerin % 90 ı sudan oluşur. Günlük gerekli miktarda sıvı alınmadığı taktirde, vücuttaki hücreler ve organlar işlevini gerektiği gibi yapamaz.

Günlük Sıvı Alımı,Günlük Sıvı İhtiyacı,Günlük Su İhtiyacı,Günlük Su Tüketimi ne Kadar Olmalıdır,Günlük su Tüketimi Nasıl Olmalıdır,Günlük Su Tüketimi Kaç Litre
Sağlıklı bir yetişkinin, 1 günde ortalama 8 veya 9 bardak su tüketmesi önerilmektedir.. Fakat günlük sıvı alımı ihtiyacı, kişiden kişiye, bulunulan ve çalışılan ortama göre değişiklik göstermektedir. Eğer dilerseniz kendinizin günlk sıvı alımı konusundaki ihtiyacını blimsel yöntemlerle hesaplayabilirsiniz.
Günlük Su Tüketimi Ne Kadar Olmalıdır ?
Bir kimsenin günlük su ihtiyacı pek çok farklı etkene bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Kişinin sağlık koşulları, günlük aktiviteleri ve yaşadığı iklim bu etkenlerin başında gelmektedir.
Her ne kadar herkese hitap eden standart bir formül olmasa da, herkesin kendi vücudunun ihtiyacı olan sıvı miktarını bilmesi 1 günde ne kadar su tüketmesi gerektiğinin saptanmasında yardımcı olacaktır. Yetişkinlerde bu miktarın vücut ağırlığının %3'üne yakın olması gerekir. Yani 100 kg olan bir kişi günde 3 litre, 50 kg olan bir kişi ise günde ortalama 1.5 litre su tüketmelidir. 0.03 çarpanını kilonuz ile çarparak ortalama su ihtiyacınızı bulabilirsiniz.
Günlük Sıvı Alımı,Günlük Sıvı İhtiyacı,Günlük Su İhtiyacı
Her gün nefes alıp verme, terleme, idrara çıkma ve bağırsak hareketleri sırasında su kaybedilir. Vücudun gerektiği gibi çalışabilmesi için kaybedilen suyun içecek ve su içeren besinler tüketilerek yerine konulması gerekmektedir. Genel olarak doktorlar ılıman iklimde yaşayan sağlıklı bir yetişkinin 1 günde ortalama 8 veya 9 bardak su tüketmesini önerirler. 1 günde içmeniz gereken su miktarını en genel olarak aşağıdaki şekilde hesaplayarak bulabilirsiniz:
Yerine Koyma Yaklaşımı İle Sut Tüketimini Hesaplamak ;
Bir günde yetişkinler tarafından çıkarılan idrar miktarı ortalama 1,5 litredir (6,3 bardak). Solunum, terleme ve bağırsak hareketleri sırasında da, hemen hemen 1 litre ( 4 bardak) su kaybedilir. Yiyecekler genellikle vücuda alınan toplam sıvı miktarının %20’sini sağlar. Dolayısıyla günlük normal beslenme ile birlikte günde 2 litre (8 bardaktan çok az daha fazla) su veya diğer içeceklerden tüketilirse kaybedilen sıvı yerine konulabilir.
Günde 8 bardak Su İçmek ;
En çok önerilen yaklaşımlardan bir tanesidir. 200-250 ml su bardağı ile günde 8 bardak su yaklaşık 1.6 – 2 litreye tekabül eder.. Günde 8 bardak dolusu sıvı tüketimi bilimsel olarak kanıtlanmış olmasa da, birçok insan kolay uygulanabilir olması nedeni ile bu uygulamayı tercih etiği bir yöntemdir. Geri sayım yaparak bu yöntem kolayca ve yanlışsız uygulanabilir.
Yukarıda belirtilen yaklaşımlar bir yana bırakıldığında, eğer yeterli miktarda sıvı tüketiliyorsa ve nadiren susuzluk hissediliyorsa ve günde 1.5 litre (yaklaşık 6.3 bardak) veya daha fazla renksiz veya açık sarı renkte idrar üretimi varsa; vücuda alınan sıvı miktarı büyük bir ihtimalle yeterlidir. Eğer kişinin vücuduna aldığı sıvı miktarı konusunda tereddütleri varsa bir doktora veya diyet uzmanına danışmalıdır. Alınması gereken su miktarının saptanması konusunda yardımcı olacaklardır.
Günlük Sıvı Alımı,Günlük Sıvı İhtiyacı,Günlük Su İhtiyacı,Günlük Su Tüketimi ne Kadar Olmalıdır,Günlük su Tüketimi Nasıl Olmalıdır,Günlük Su Tüketimi Kaç Litre

Tepkiler:

0 yorum: